Cu ce se confruntă un operator de cabină foto în 2022?

„Au spus că vor cabina noastră foto, dar au mers cu cineva care era cu 200 de lei mai ieftin”

 

„Cum pot să-și închirieze cabinele foto pentru asta și să facă bani?”

 

„Cu câțiva ani în urmă, lucrurile erau ok, dar acum, cu atâta concurență, mă chinui să obțin evenimente!”

 

„Competiția imi fură ideile și și le însușesc!”

 

„Tocmai au început, dar spun că au câștigat o grămadă de premii și recenzii ale clienților care spun că sunt cei mai buni!”

 

„Nu câștig suficienți bani pentru a-mi permite să-mi urc site-ul de cabină foto pe pagina 1 din google!”

 

„Acel manager de firmă de evenimente mi-a propus un barter, am primit puțin trafic si aproape deloc rezervări, nu a meritat!”

 

 

Unele probleme sunt

 

Aceste comentarii și probleme ale ownerilor de cabina foto nu sunt specifice pentru Romania, ci peste tot în lume, unde cabinele foto sunt populare. Nici măcar nu sunt comentarii deosebit de unice la adresa industriei noastre, ele sunt de fapt rezultate destul de previzibile din a face parte dintr-o industrie emergentă care este în mare parte nereglementată și are un punct de intrare relativ scăzut. Oricine are câteva mii de euro poate cumpăra sau construi o cabină foto, poate crea un site web și poate începe să se numească operator profesionist de cabină foto. Dar nivelul acerb al concurenței dăunează industriei de bază, deoarece subcotarea, tacticile de băieți de oraș și costurile mari de marketing devin inamicul profiturilor și cauza atât de multă frustrare a operatorilor.

 

Dacă faci asta de mai mult de 5 minute, vei ști că este plin de satisfacții, dar este totuși o muncă grea să ai succes moral și legal. Indiferent dacă o poți face sau nu cu normă întreagă sau în paralel cu un alt loc de muncă, practic trebuie să renunți la viața ta socială la infinit și să depui toate eforturile pentru a-ți conduce afacerea. Ceea ce face cu atât mai greu de înghițit atunci când operatorii văd un alt jucător, nou eventual, care vine și pornește un ‘război” al prețurilor cabinelor foto. Devine pur și simplu o cursă fără sfârșit. Și mai rău, acest lucru duce la pierderea percepției publicului a ceea ce este un cost rezonabil pentru a închiria o cabină foto și, la rândul său, îi forțează pe toți să-și intensifice eforturile de marketing pentru a fi descoperiți, ceea ce obligă SEO, SEM (de exemplu, AdWords și Facebook) să devină mai competitive și, prin urmare, mai scumpe! Celălalt rezultat este că profiturile și marjele cabinelor foto sunt în scădere. Nu este de mirare că pentru fiecare 10 noi operatori sunt 5 părăsesc industria fără să facă nici un ban! 

 

Discuția operatorilor de cabină foto va continua în partea a doua…